Advertise Here

Aku...& kAmu semuA .....

- Another Blogger Blog's


gambar yg tiada kaitan.. pape ntah

Al-permulaan kalimah adalah dgn memohon beribu-ribu malah juta-juta n milion ampun dan maaf sebab dah lama blog tak di update.. Niat dihati mmg la nak update, tp bile dah buke tetibe hilang plak mood nak menulis n mengeluarkan idea... issskkk jgn la jadi perangai mcm aku ni k...buruk bebenor perangai.

so ape nak citer mamy?????

ha... seperti sedia maklum la kan. pilihan raya kampus akan berlangsung tidak lama lagi. Bukan aje untuk UM malah untuk semua universiti yang belum memilih perwakilan pelajar mereka. Mana yang dah ada perwakilan mcm UNIMAP, UUM selamat menjalankan tugas.. APA KHABAR YB???.. ceh, ceh,ceh teringat kisah lama..

So untuk yang akan datang ni seperti UM, UKM dan beberapa universiti lain, sudah semestinya uni ini akan menjadi tumpuan. PANAS, HOT N GEMPAK... mcm biaselah, mulelah dah ada risalah2, blog, n bantahan2 yang ntah ape2.. kadang2 tu tak logik langsung. takut dengan bayang2 sendiri la tu.

dan sekarang yang paling kuat mereka membantah adalah penggunaan E-VOTING. entah ape la yang mereka takut kan. aku dah bace jgk bermacam2 blog, media alternatif pasal e-voting nie. Tapi semua tu tak relevan dan tak masuk akal. tak ada sebab yang kukuh untuk mereka membantah.

senang cakap mereka sengaja nak membesarkan isu ni untuk jadi modal election. kalau nak cakap aku ni pandai dalam politik kampus ni tak la jgk. tapi aku dah terlibat dalam politik kampus sejak pemilihan sesi 05/06 lagi. dan sekarang sesi 09/10. dah bermacam-macam helah jumpe. ada budak junior baru nak kenal politik kampus pon ada, tp berlagak mcm dah lama. kesian diorang.

aku tidak berpihak kepada mana pihak, sebab zaman aku sebagai student degree dah tamat. aku hanya menjalankan tugas sebagai p.penyelia untuk keselamatan penghuni kolej KKTAZ. Kalau mereka nak berkempen ke kolej, datangla dengan cara yang sopan n meminta izin, ikut prosedur yang biasa yang telah ditetapkan oleh pihak pentadbiran. tak la pakai TERJAH aje. MENCEROBOH rumah orang tanpa izin. tu dah dikire PENCEROBOH yang MENCEROBOH untuk MEROBOHKAN pape yang boleh ROBOH...dasyat tu..

aku faham, mereka nak menang, tapi biar lah menang dengan cara yang bermaruah. kalau mereka yakin dengan sistem e-voting. maka terimalah dengan hari yang terbuka, mcm pihak yang satu lagi nie, rileks n tenang aje. tak ada plak kecoh2  kannnnnn....

aku ada persoalan kepada mereka la..

kalau mereka menentang sistem e-voting ini dengan mengatakan bahawa sistem ini tidak telus dan berat sebelah, n masa election nanti bile kuar result, mereka menang... adakah mereka tidak menerima kemenangan ini atau mereka akan senyap n menerima kemenangan??? 


perkara  ini dianggap sebagai polemik, provokosi mereka untuk memainkan sesuatu isu??? dan menang TERUS DIAM ...

nasihat aku kat sini, tak perlu la kecoh2 sampai nak bawa hal uni kepada pihak luar, nak bawa demo besar-besaran kat jalanan, KPT n libatkan ahli parlimen.. korang g kelas lagi baik... datang kuliah, tutorial. CGPA dan mantap 4.0 ke nak buat demo nie. iskkk isk iskkkk...

pape pon kepada calon2 yang bakal melalui election nnati, berilah nasihat kepada anak buah anda... bersopan santun la ketika berkempen. ha ni pakai tudung labuh, tapi bawak moto macm mat rempit, elok ke peragai tu...kalau tau la mak bapak, confirm mereka pengsan tengok perangai anak mcm nie.. MALU MAK MALUUUU..MANA NAK LETAK MUKE ( gaya anak mami ).

p/s: entry ini ditulis tiada kaitan dengan yang hidup atau yang telah mati. Ia adalah kaitan dengan makhluk yang bermastautin di PLANET ZARGUS... yang terlatak 100 juta hari perjalanan dengan menaiki unta berbulu mata lentik...




0 comments:

Post a Comment